Poštovani obrtnici,
slijedom više upita, dostavljamo kratke informacije u suglasju s predstavnicima Porezne uprave o obvezi obrtnika prema uvođenju Fiskalizacije 2.0
Do 31.12.2025. potrebno je:
- Određivanje statusa – izdavatelj, primatelj eRačuna
- Tehnička oprema – računalo, internet i program koji podržava izdavanje i fiskalizaciju eRačuna prema EU normi
- Digitalni certifikat
- Informacijski posrednik – odabrati informacijskog posrednika koji zadovoljava tehničke uvjete za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna i eIzvještavanje; popis je objavljen na web starnici PU
- Potvrda informacijskog posrednika u FiskAplikaciji putem e-porezna
- Adresa za eRačune – do 31.12.2025. dostaviti i potvrditi adresu za zaprimanje eRačuna u FiskAplikaciji - sam obveznik ili informacijski posrednik za obveznika
- KPD oznake – povezati proizvode/usluge s ispravnom klasifikacijom proizvoda po djelatnostima (KPD 2025, aplikacija KLASUS)
Više o ovoj temi zajedno s učestalim pitanjima i odgovorima na: https://porezna.gov.hr/fiskalizacija/bezgotovinski-racuni
ZA PAUŠALNE OBRTE:
Tijekom 2026. godine za obveznike koji nisu u sustavu PDV-a (pa tako i za paušalni obrt) ne postoji obveza izdavanja eRačuna, već se račun može izdavati kao i do sada.
Paušalni obrt obvezan je od 1.1.2026. zaprimati eRačun ako je račun izdao izdavatelj eRačuna, a od 1.1.2027. počinje obveza izdavanja i fiskalizacije eRačuna prema primateljima eRačuna.
Obveza izdavanja eRačuna postoji bez obzira na broj računa koji se izdaju.
Obveznici koji nisu u sustavu PDV-a za razmjenu eRačuna i fiskalizaciju istih mogu koristiti besplatnu aplikaciju MIKROeRAČUN ili drugog informacijskog posrednika i programsko rješenje.
Paušalni obrt od 1. siječnja 2026. mora imati prilagođeni naplatni uređaj s programskim rješenjem za izdavanje i fiskalizaciju računa u krajnjoj potrošnji.
Za zaprimanje eRačuna mora imati programsko rješenje za zaprimanje ulaznih eRačuna.
Napominjemo da aplikacija MIKROeRAČUN ne omogućava izdavanje računa u krajnjoj potrošnji niti fiskalizaciju tih računa.